Serdecznie zapraszamy do udziału w szkolnej akcji pomocy zwierzakom. Do 21 grudnia zbieramy karmę oraz przysmaki dla psów i kotów, ręczniki i koce na posłania dla zwierząt, obroże, smycze, kagańce, metalowe miski, garnki na jedzenie i wodę, klatki oraz kosze.

Akcja wpisuje się w promowanie idei wolontariatu, a wykonane przez dzieci plakaty, zachęcające do udziału w niej, przypominają, że w tym świątecznym czasie warto w sposób szczególny pamiętać o potrzebujących.  

W dniu 20. listopada grupa zainteresowanych uczniów przedsiębiorczością z klas 3 gimnazjum i klasy 8 wzięła udział w Forum Młodzieży „Pomysł i sukces”.

Spotkanie odbyło się w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Uczniowie mieli możliwość spotkania się z pracodawcami, którym udało się zaistnieć na łódzkim rynku pracy, zapoznać się z zasadami bezpiecznych wyjazdów do pracy za granice. Wzięli również udział w warsztatach z przedsiębiorczości „Przedsiębiorcze planowanie przyszłości zawodowej ”.

Spotkanie zakończyło się prezentacją oferty edukacyjnej Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej połączonej z targami pracy.

Gratuluję!

W miesiącu październiku obchodzimy Tydzień Kodowania. Wśród ok. 10 tys. wydarzeń, głównie w Europie, znalazł się nasz szkolny projekt "Programowanie z gimbazą". Na początek odwiedziliśmy klasę IV a.

Ósemka uczennic i uczniów III klas gimnazjum przygotowała przegląd nowoczesnych form nauki programowania i ruszyła z tym projektem do swoich młodszych kolegów ze szkoły podstawowej. Zajęcia składają się z wykładu i części praktycznej. Wszystko w formie takiej jak uczniowie cenią sobie najbardziej - uśmiech i zaangażowanie.

Nikola Maciejewska zaprojektowała w Scratch grę fabularną, która w formię i treści wszystkim przypadła do gustu. Kuba Ochal i Damian Grzelewski pokazali w Pocket Code programowanie urządzeń mobilnych. Każdy chciał to zrozumieć i pograć. Piotrek Miller, Maks Matusiak i Leon Wodzicki zaprezentowali istotę programowania czyli algorytm programu. Treść jest trudna ale forma zachęcająca. W sumie wszyscy świetnie bawili się. Szymon Marszałek i Kuba Żaczek zaprezentowali kodowaną wersję bajki W. Disneya o siostrach Annie i Elsie. Uczniowie musieli kodować magiczny i piękny świat lodu.

Uczniowie zaprezentowali doskonałe umiejętności programistyczne. Ale co istotniejsze, nie mniejsze pedagogiczne i wychowawcze!

Projekt będzie trwał cały rok szkolny. Oczekujcie nas w kolejnych klasach!

...zakodowane w kodach QR...
Zapraszam uczniów klas trzecich gimnazjum oraz klasy ósmej do konkursu "100 zadań na 100-lecie Odzyskania Niepodległości".
Zadania będą zakodowane w kodach QR. Waszym zadaniem będzie odkodowanie i rozwiązanie ich do 5 listopada 2018 r.
Kody QR będą udostępnione w sali nr 8 oraz na tablicach informacyjnych: obok pokoju nauczycielskiego oraz tablicy samorządu szkolnego.
Oczywiście, dla uczestników konkursu przewidziane są nagrody.
Wszystkich zainteresowanych konkursem zapraszam po informacje do nauczycieli matematyki.
Życzę powodzenia.
...dla nas wszystkich ogromna satysfakcja i duma

Od wczoraj na holu głównym naszej szkoły, możemy podziwiać prace fotograficzne Karoliny uczennicy kl. II a (gimnazjum). Jej pasja związana z działaniem twórczym w obszarze sztuki to zarówno rejestracja rzeczywistości, jak również dokumenty w postaci filmów.

Umiejętności Karoliny dotyczące widzenia świata i możliwości przetworzenia za pomocą edytorów cyfrowych są "bajką" do, której  zaprasza nas na każdej lekcji zajęć artystycznych. Dzięki niej (stworzenie dokumentu filmowego) i pracy włożonej przez całą grupę projektu edukacyjnego " Japoński mostek" Clauda Moneta nasza szkoła zdobyła Wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Plastyczno - Scenograficznym pt. "ŻYWE OBRAZY" w Tychach. Praca zespołowa opłaciła się, a jej wyniki to dla nas wszystkich ogromna satysfakcja i duma.

Brawo Karolina!!! Brawo cała grupa!!!

...fascynującą formą obrazowania

Na holu wewnętrznym szkoły można podziwiać prace uczniów klas II ( gimnazjum), które powstały w trakcie działań twórczych na lekcjach zajęć artystycznych z fotografii. Młodzież z pasją i zaangażowaniem przetwarza obraz z wykorzystaniem filtrów i edytorów w postaci mazaków i gamy barwnej.Możliwość transpozycji obrazu rzeczywistego, sprzyja szybkiemu osiąganiu efektów rysunkowych i barwnych, jak również jest fascynującą formą obrazowania.

Efekty pracy młodzieży możecie obejrzeć na szkolnej wystawie, bądź  stronie  PROJEKT PLASTYCZNY KONSTANTYNÓW na facebook-u. Uczymy się i bawimy!!!