Od 2 tygodni klasy 4-8 uczą się on-line. Nasza wspólna praca pokazuje, że takie lekcje nie muszą być nudne, w pełni mają szansę zaangażować uczniów i pozwalają im rozwijać swoje talenty. Klasa 8b na podsumowanie omawiania "Balladyny" przygotowała projekt oparty na mapach mentalnych. Uczniowie samodzielnie w 2-osobowych zespołach przygotowali plansze, a na lekcji on-line omawiali je. Dodatkowo mogę powiedzieć,że Teams nie ma przed nimi tajemnic. Umiejętności werbalne, analityczne i techniczne zaprezentowali w stu procentach i w najlepszym stylu. Klasa 7a natomiast przygotowała czytanie II cz. "Dziadów" Adama Mickiewicza on-line. Były kostiumy, rekwizyty i wspaniałe interpretacje postaci Mickiewiczowskiego dramatu. Z kolei w klasie 6b na czas zdalnych lekcji polskiego przypadło omawianie klasyki literatury fantasy, czyli "Hobbita" Tolkiena. Uczniowie pokazali, że on-line można pracować w grupach, wykorzystując telefony, komunikatory i aplikacje. Tak powstał bogaty plan zdarzeń powieści i prezentacje o motywie domu obecnym w powieści. Burza mózgów z wykorzystaniem czatu pozwoliła szóstoklasistom uświadomić sobie rolę domu w literaturze i jego znaczeniu w naszym życiu.

Brawo kochani!