Informacja Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Konstantynowie Łódzkim
- Szczegóły
- Artur Śniegucki
- Odsłony: 1637
Drodzy Rodzice, Opiekunowie, Kochani Uczniowie!
W związku z licznymi doniesieniami medialnymi dotyczącymi nasilenia przemocy domowej spowodowanej pozostawaniem w domu całych rodzin, silnymi emocjami, które wywołuje obecna, niezwykle trudna sytuacja, ograniczeniami uniemożliwiającymi rozładowanie napięcia poza domem, pragniemy przypomnieć, że każda forma agresji jest zjawiskiem nagannym, zaś agresja (słowna, fizyczna) w stosunku do osób najbliższych
jest szczególnie destrukcyjna, ponieważ cierpienie (psychiczne, fizyczne) zadawane
jest przez osoby najbliższe. Przemoc w rodzinie najpoważniej zaburza poczucie bezpieczeństwa, najgłębiej dotyka samoocenę, pozostawia często trwałe blizny
w psychice.
Dlatego nie możemy na nią pozwolić, dlatego powinniśmy się jej przeciwstawiać.
Drodzy Rodzice, nawet zamknięci w czterech ścianach własnych mieszkań nie jesteście bezradni. Istnieje infolinia dla osób zagrożonych przemocą w rodzinie, funkcjonują lokalne ośrodki pomocy rodzinie, w sytuacjach szczególnie drastycznych można zwrócić się o pomoc do policji.
Na szczęście nie zawsze przemoc przybiera takie nasilenie.
W obecnych warunkach raczej spodziewać możemy się wzrostu nerwowości, drażliwości, niecierpliwości, wybuchów, którym ex post towarzyszy poczucie winy i chęć zadośćuczynienia (potrzeba ekspiacji).
Drodzy Rodzice, jeśli w Waszym zachowaniu lub zachowaniu Waszego partnera (żony, męża, partnerki, partnera) pojawiły się reakcje, wywołujące Wasz niepokój, skontaktujcie się z nami telefonicznie, w godzinach pracy psychologów, które znajdziecie na naszej stronie Internetowej.
Szukanie pomocy w sytuacjach trudnych nie jest wyrazem słabości, jest przejawem siły, głosu zdrowych, „mocnych” stron osobowości, które dążą do pozytywnej zmiany.
Kochani uczniowie. Wy również nie musicie być bierni, jeśli doświadczanie przemocy
ze strony Waszych najbliższych – osób, których obowiązkiem jest chronić Was i wspierać
w rozwoju.
Jeżeli naprawdę uważacie, że doświadczacie bolesnych zachowań ze strony najbliższych
(np. bicie, krzyki, nadmierne zakazy i nakazy, ograniczanie waszej swobody, itp.) powiedzcie
o tym swojemu wychowawcy lub nauczycielowi, z którym kontaktujecie się on-line. Porozmawiajcie telefonicznie z pedagogiem lub psychologiem szkolnym. Wasi nauczyciele
i wychowawcy „przyjrzą się” problemowi i spróbują pomoc. W razie potrzeby skontaktują
się z mami – pedagogami i psychologami w Poradni.
W sytuacjach szczególnie trudnych możecie dzwonić bezpośrednio do nas, do Poradni.
Pamiętajcie jednak, że nieuzasadnione wszczynanie alarmu, może narazić Waszych rodziców na przykrość.
Dlatego dobrze przemyślcie, czy są powody do szukania pomocy. Jeżeli tak, nie wahajcie się.
Szukanie pomocy nie oznacza, że nie kochacie Waszych rodziców. Wręcz przeciwnie, świadczy o tym, że chcecie jak najlepiej dla nich i dla siebie.
Próbne egzaminy ósmoklasisty
- Szczegóły
- Aneta Piotrowicz
- Odsłony: 3466
PRÓBNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019/2020
Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała egzamin próbny dla uczniów klas ósmych
w terminach:
30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 –język polski,
31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 –matematyka,
1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 –język angielski.
Materiały obejmą zarówno arkusze w wersji standardowej, jak i te dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami. Wszyscy uczniowie klasy VIII naszej szkoły piszą egzaminy na arkuszach dla uczniów bez niepełnosprawności i uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się z oznaczeniem 100.
Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języka angielskiego, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl) oraz na stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych. Adres łódzkiej okręgowej komisji egzaminacyjnej: www.komisja.pl
Instrukcja dla ucznia.
- Każdego wyżej wskazanego dnia o godz. 9.00 uczeń pobiera ze strony komisji arkusz egzaminacyjny dotyczący danego przedmiotu.
- Wskazane jest, aby uczniowie –po pobraniu materiałów ze strony CKE lub wybranej OKE –rozwiązali zadania w domu w takim czasie, jaki jest przeznaczony na wykonanie zadań na egzaminie, zapisując swoje rozwiązania w jednej z form, np.:
- w odrębnie stworzonym pliku w edytorze tekstów, numerując kolejno rozwiązywane zadania na wydruku;
- korzystając z „zeszytu rozwiązań”, który będzie zamieszczony na stronie razem
z arkuszem (plik edytowalny, w którym odpowiedzi będzie można zapisać komputerowo albo odręcznie–po wydrukowaniu); - na zwykłej kartce papieru, numerując kolejno rozwiązywane zadania.
- Uczniowie przesyłają swoje rozwiązania do nauczycieli języka polskiego, matematyki i języka angielskiego każdego dnia do godziny 13.00 (przez naszą platformę e-learning (e.sp1konstantynow.pl), wybierając Kategorię np. Język polski - klasa VIII (egzamin) i Kurs Próbny egzamin ósmoklasisty - język polski w formie pliku tekstowego lub graficznego (foto) o wielkości do 32 MB poszczególnych kartek rozwiązań lub e-mailem w formie uzupełnionych plików lub zdjęć/skanów poszczególnych kartek rozwiązań)..
- Nauczyciele –korzystając ze szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań –będą mogli te odpowiedzi sprawdzić i ocenić oraz przekazać uczniom informację zwrotną.
Informacje dodatkowe.
Szczegółowe informacje o egzaminie ósmoklasisty dostępne są na stronach internetowych CKE (www.cke.gov.pl) oraz okręgowych komisji egzaminacyjnych. Uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele mogą z tych stron nieodpłatnie pobrać:
- Informatory o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów.
- Przykładowe arkusze egzaminacyjne z poszczególnych przedmiotów.
- Arkusze pierwszego próbnego egzaminu ósmoklasisty.
- Arkusze egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w 2019 r.
- Osiem zestawów zadań, zawierających wskazówki oraz szczegółowe wyjaśnienia rozwiązań zadań i przykładowe realizacje odpowiedzi w zadaniach otwartych.
- Filmy o egzaminie ósmoklasisty z poszczególnych przedmiotów.
Prace plastyczne klas VII pt. "Zabierz mnie tam wyobraźnią"
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 2434
Prace plastyczne klas VII a i VII b to efekt wykorzystania różnorodnych materiałów oraz przeniesienie nas widzów w świat indywidualnych przeżyć, pasji oraz zainteresowań uczniów naszej szkoły. Wyobraźnia jest ważnym elementem w procesie twórczym. Jest podstawą autokreacji i można ją wypracować nie tylko rysując, ale również malując. Nasi wspaniali uczniowie pokonali obawy, pokonali nieśmiałość i stworzyli wizje malarskie swojego świata wewnętrznego.
Brawa im za to! Tym razem na zdjęciu do wykorzystania zabawy manualne dla dzieci w domu i dwa niedźwiadki również z pozdrowieniami udanych prac domowych
Moje ulubione zwierzę
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 3163
Zwierzęta bez nich świat byłby ubogi. Ubogi o takie wartości, jak: czułość, przytulenie, przyjaźń, wierność. "Nasi milusińscy", jak to potocznie mówimy, umilają nam nasze codzienne życie. Psy, koty, króliki, żółwie, jeże to jednocześnie świat natury, który nas otacza i z którym żyjemy niejako w symbiozie. Mamy porę roku najweselszą - Wiosnę, gdzie wszystko budzi się do życia, rozkwita kolorami i kształtami. Uczniowie klas VI przenieśli nas w swoich pracach w obszary bardzo indywidualnych odniesień, nawiązując w formie artystycznej do postaci ukochanych zwierząt. Obejrzyjcie każdy szczegół, jakaż precyzja i ile wyrazu. Aż, cieszy oko!
Szkolna Wirtualna Galeria - Portret Mamy
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 2396
Witamy w naszej Szkolnej Wirtualnej Galerii. Dzisiaj zamieszczamy pierwsze prace naszych uczniów związane z Dniem Mamy, osoby dla każdego z nas szczególnej. Są to prace, które dotarły do nas, jako praca domowa z klas IV i V. cieszymy się, że tak doskonale sobie radzicie zarówno w rysowaniu i malowaniu, jak również w obsłudze komputera.
Brawo! Kolejna część najciekawszych kompozycji przed nami.
Kształcenie zdalne
- Szczegóły
- Aneta Piotrowicz
- Odsłony: 3319
Szanowni Państwo,
Na podstawie rozporządzenia MEN zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 informujemy, iż w okresie od dnia 25 marca 2020r. do dnia 10 kwietnia 2020r. zadania jednostek systemu oświaty są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość: https://www.gov.pl/web/edukacja/ksztalcenie-na-odleglosc--nowe-regulacje-prawne
Na czas zawieszenia zajęć w celu skonsolidowania działań edukacyjnych w zdalnym nauczaniu nasza szkoła uruchomiła Platformę e- learning (e.sp1konstantynow.pl), dzięki której nauczyciele będą przekazywali zadania, ćwiczenia i zagadnienia do opracowania w domu.
W trosce o naszych ósmoklasistów priorytetem będą oczywiście przedmioty egzaminacyjne (język polski, język angielski i matematyka). Prosimy rodziców klas młodszych o pomoc w dostępie do szkolnej platformy kształcenia zdalnego.
Adres szkolnej platformy (wejście z witryny szkoły): e.sp1konstantynow.pl. Dla nowych użytkowników konieczna rejestracja ucznia . Autoryzacja konta odbywa się automatycznie bez udziału szkoły. Istnieje możliwość odzyskania hasła. Uczniowie zapisują się na właściwe kursy samodzielnie. W razie konieczności istnieje możliwość wymiany uwag w danym kursie z prowadzącym w Forum aktualności. W przypadku wystąpienia problemów prosimy o kontakt z administratorem.
Przypominamy o uruchomieniu na Facebooku strony szkolnego zespołu psychologiczno-pedagogicznego z poradami dla Uczniów i Rodziców: https://www.facebook.com/Wsparcie-Psychologiczno-Pedagogiczne-SP1-Konstantyn%C3%B3w-%C5%81%C3%B3dzki-107014287602509/
Formą komunikacji i konsultacji uczniów i rodziców z nauczycielami jest dziennik elektroniczny.
Artur Śniegucki
dyrektor szkoły