„Hiszpańskie struny” - spotkanie z artystami z Filharmonii
- Szczegóły
- Edyta Tomasik
- Odsłony: 490
W piątek 21 października w naszej szkole odbyło się niezwykłe spotkanie z artystami z Filharmonii. Dzieci zapoznały się z cechami charakterystycznymi hiszpańskiej muzyki, poznały techniki grania na gitarze – np. jak opuszkami palców, specjalnymi uderzeniami dłoni zmienić gitarę klasyczną, wiolinową w gitarę basową itp. Uczniowie tańczyli flamenco przy muzyce na żywo, odgadywali tytuły znanych utworów, które zostały zagrane na gitarze, odgrywali pantominę. Spotkanie było przepełnione wieloma ciekawymi informacjami i na pewno na długo zapadnie w naszej pamięci.
Edukacyjna Sieć Antysmogowa
- Szczegóły
- Małgorzata Kwasek
- Odsłony: 618
Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego projektu realizowanego przez Naukową i Akademicką Sieć Komputerową – Państwowy Instytut Badawczy (NASK) pt. „EDUKACYJNA SIEĆ ANTYSMOGOWA”.
Na budynku przy ul. Łódzkiej 5/7 (przy wejściu) zostało zamontowane urządzenie do pomiaru czystości powietrza w okolicy.
Projekt ma na celu zwiększenie świadomości uczniów, ich rodziców, jak również nauczycieli w zakresie szeroko rozumianej ekologii, przede wszystkim w zakresie problematyki jakości powietrza jako wspólnego dobra o szczególnym znaczeniu.
W ramach wykonywanych działań planowana jest możliwość prowadzenia zajęć edukacyjno-informacyjnych również w innych obszarach związanych z ekologią oraz zdrowym trybem życia w tym dotyczących zmian klimatu, w szczególności antropogenicznych źródeł tych zmian i możliwości przeciwdziałania tym zmianom zarówno w życiu codziennym jak również w skali ogólnospołeczne.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie oraz nauczyciele będą mogli każdego dnia obserwować stan powietrza w Konstantynowie Łódzkim.
Lekcja o Chopinie
- Szczegóły
- Anna Bielecka
- Odsłony: 463
W środę 19 października dzieci z klasy 2b w odpowiedzi na zaproszenie starszych kolegów i koleżanek, wzięły udział w specjalnie przygotowanej lekcji języka polskiego. Tematem zajęć był życiorys, muzyka i dokonania sławnego polskiego kompozytora – Fryderyka Chopina. Tematyka zainteresowała obie grupy wiekowe obecne w sali. Nie zabrakło też słodkich akcentów w postaci cukierków, którymi obdarowane zostały dzieci w nagrodę za poprawne odpowiedzi na zadawane w trakcie lekcji pytania. Dziękujemy Pani Asi Szczesio-Gawrońskiej za zaproszenie – to był naprawdę efektywnie spędzony czas!
Chopin w roli głównej na lekcji polskiego
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 626
Czy uczniowie mogą poprowadzić lekcję dla młodszych kolegów? Oczywiście, że tak. Po omówieniu kolejnej lektury, tym razem dodatkowej, "Nazywam się Fryderyk Chopin", klasa 5a zaprezentował się przed swoją niedawną wychowawczynią, panią Anną Bielecką i jej klasą 2b. Opowiadali o dzieciństwie małego Frycka, muzyce genialnego kompozytora, miłościach i kobietach jego życia oraz sławie Chopina. Drugoklasiści pięknie słuchali, odpowiadali na pytania i dostawali nagrody w postaci cukierków. Uczniowie klasy 5a naprawdę wiele wiedzą o Chopinie i tą wiedzą potrafią się dzielić. BRAWO!!!
Na podwieczorku u Mikołajka
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 505
W tym tygodniu klasa 4a zakończyła omawianie swojej pierwszej lektury w nowym etapie edukacji, a mianowicie "Mikołajka". Na lekcjach czwartoklasiści musieli wykazać się wiedzą, zdolnościami oratorskimi, dobrą pracą z tekstem i kreatywnością. Podsumowaniem cyklu zajęć była lekcja, Podwieczorek u Mikołajka. Każdy miał się przebrać za ulubioną postać, musiał dokonać prezentacji swojej osoby. Był też czas na zadania związane z lekturą i określanie związku rekwizytu z elementem opowiadań Sempego i Gościnnego. Było dużo emocji, zabawy i oczywiście słodkości, jak to na podwieczorku. Dziękujemy Hani O., Majce Ł, Zosi W. i Weronice S. oraz ich rodzicom za przepyszne ciasteczka i czekoladowe pyszności. Mikołajek jak wiemy jest słodki i zabawny, a nasza lekcja to udowodniła w 100%.
Lekcja ekspercka w klasie 6a
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 550
We wtorek, 18 października klasa 6a przygotowała lekcję na temat bohaterów powieści J. R.R. Tolkiena "Hobbit, czyli tam i z powrotem". Zajęcia były prowadzone metodą ekspercką, gdzie to uczniowie stawali w roli znawców tematu. Zawędrowaliśmy z Hobbitami na drugi posiłek, czyli herbatę i ciasteczko do typowej norki w Bag End. Były opowieści uczniów, prezentacja ze zdjęciami, zagadki i krzyżówka dla utrwalenia wiadomości. Do tego mnóstwo kolorowych kostiumów i śmiechu. Później z Krasnoludami podążyliśmy na Samotną Górę. Przed Smaugiem chroniły nas gęste brody i kolorowe peleryny. Ponownie uczniowie pokazali przygotowaną przez siebie prezentację, uraczyli nas pytaniami dla odważnych i krzyżówką na podsumowanie. Do lasu zawędrowaliśmy wraz z Elfami, które nie śpiewały, ale uroczyście oprowadziły po swoim świecie. Na koniec zawitał sam Gandalf, pokazał sztuczkę i opuścił naszą lekcję. Większość uczniów klasy 6a stała się prawdziwymi ekspertami w dziedzinie mieszkańców Śródziemia. Mitologia Tolkienowska zdobyła kolejnych wiernych fanów.
Sąd literacki nad Jackiem Soplicą w 8bj
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 550
W poniedziałek 17 października, sala polonistyczna nr 9 stała się salą rozpraw. Na wokandzie była sprawa Jacka Soplicy o zabójstwo Stolnika Horeszki i zdradę narodową. Skład sędziowski orzekał w oparciu o zgromadzone akty, dowody i zeznania świadków. Prokuratorzy i obrońcy przesłuchali wielu świadków znanych z epopei narodowej Adama Mickiewicza. Na naszą szkolną rozprawę przybyło dwóch adwokatów, pan Marcin Rumowicz i pan Jerzy Ilczyszyn, którzy dali uczniom klasy 8bj wskazówki, a na koniec ocenili całą rozprawę. Opowiadali też o pracy prawnika, zadaniach sędziego, prokuratora i adwokata, o historii tego zawodu i współczesnych realiach. Niesamowite było to spotkanie i lekcja obywatelska przy okazji.
Czego się uczyli ósmoklasiści?
1. Powtórzyli treść lektury obowiązkowej, "Pana Tadeusza", a szczególnie losy i przemianę Jacka Soplicy.
2. Ćwiczyli autoprezentację, pokonywali trudy wystąpień publicznych i poznawali lepiej samych siebie w sytuacji stresu.
3. Stawiali tezy, hipotezy, argumentowali i przywoływali liczne przykłady z lektury.
4. Poszerzali zakres słownictwa, wzbogacali własny słownik o frazeologizmy i sformułowania prawnicze.
5. Próbowali precyzyjnie zadawać pytania, być uważnymi i skupionymi.
Bardzo dziękujemy za pomoc w realizacji tego projektu edukacyjnego, pani Ewie Rumowicz za przygotowanie wielu kostiumów i akcesoriów, panom Marcinowi Rumowiczowi i Jerzemu Ilczyszynowi za obecność i wspaniałą lekcję, pani Joannie Simińskiej-Rózik i Arkadiuszowi Białemu, którzy wypożyczyli togi i stroje szlacheckie.
Klasa 8bj na pewno zapamięta postać Soplicy, nie tylko do egzaminu po 8 klasie, ale na dłużej, aż do egzaminu dojrzałości. BRAWO WY!!!
"Matematyka w obiektywie" międzynarodowy konkurs fotograficzny
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 445