Informacje dla Uczniów
- Szczegóły
- Ewa Strużyk
- Odsłony: 1882
Dzisiaj uczniowie klasy czwartej na lekcji przyrody pracowali w terenie, w szkolnej „Pracowni pod chmurką”. Wcześniej zostali podzieleni na zespoły czteroosobowe i wyposażeni w kompasy i plany miasta Konstantynowa Łódzkiego. Celem lekcji było orientowanie planu miasta Konstantynowa Łódzkiego w oparciu o obiekty w terenie jak i orientowanie planu miasta z wykorzystaniem kompasu. Wszystkie grupy uczniów podjęły się zadania bardzo chętnie i z dużym zaangażowaniem. Wykonywali je w przyjaznej i wesołej atmosferze. Sukcesem wszystkich grup było prawidłowe zorientowanie planu miasta Konstantynowa Łódzkiego.
Z uśmiechem na twarzy i w poczuciu świetnie wykonanego zadania wracali do szkoły.
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 2065
Dzisiaj na lekcji języka polskiego klasa V a przedstawiła w formie dramy mit o Demeter i Korze. Uczniowie pod opieką p. Małgorzaty Funkowicz-Kraty opracowali scenariusz swojego przedstawienia, zaprojektowali scenografię i wcielili się w role mitologicznych bohaterów. Wszystko było dopracowane na szóstkę: tekst, kostiumy, rekwizyty i muzyka. Piątoklasiści nie tylko potrafili przedstawić losy bogini urodzaju i jej ukochanej córki, ale zbudować klimat i nastój. W lekcji uczestniczyli licznie zgromadzeni goście: rodzice, pani psycholog i koledzy z V b.
Gratulujemy pomysłu i występu i cieszymy się z kreatywności naszych uczniów.
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 7641
Uczniom bardzo podobała się lektura ”Akademia pana Kleksa”. Byli zachwyceni profesorem Ambrożym, a zwłaszcza przedmiotami, których on nauczał. Dlatego na języku polskim mieli możliwość uczestniczenia w lekcji kleksografii. Na czym polegała taka lekcja ? To proste!
„ Kleksografia polega na tym, że na arkuszu papieru robi się kilka kleksów, a potem arkusz składa się na pół i kleksy rozmazują się na papierze, przybierając kształty rozmaitych figur, zwierząt, postaci. Do nich dopisujemy odpowiednie historyjki (…)” ( J.Brzechwa)
Wszyscy świetnie się bawili, z radością odkrywając symetrycznie odbite kształty. Następnie uczniowie nadawali tytuły swoim „kleksom – obrazkom ” i opisywali je. Dzięki nietypowej lekcji języka polskiego mogliśmy choć na chwilę przenieść się w magiczny świat Ambrożego Kleksa. Śmiechu było co niemiara!
- Szczegóły
- Wiesława Przybyło-Cieślik
- Odsłony: 1900
Piątek 11 października b. r. stał się kulturalną ucztą dla uczniów klasy 7b SP 1 w Konstantynowie Łódzkim. O godzinie 14.14 Galeria OGRÓD SZTUKI otworzyła swoje podwoje w Nowym Roku Kulturalnym 2019/2020 wystawą KALINY WYBRAŃSKIEJ pt. ZAZNACZ WSZYSTKO - grafika komunikacja wizualna.
Młodzież uczestniczyła w wernisażu artystki, wysłuchała prezentacji dotyczącej jej biografii i wzięła udział w warsztatach twórczych z linorytu. Ta jedna z najstarszych technik graficznych i możliwość poznania na żywo procesu powstawania druku wypukłego, stała się dla wszystkich pasjonującą odkrywczą "zabawą" że sztuką. Klasa bawiła się na 6 z plusem i tak reprezentowała naszą szkołę.
Dziękuję wychowawczyni Pani Joannie Szczesio-Gawrońskiej za zaangażowanie , młodzieży za wspaniałe prace, Pani dyrektor MOK Lenie Podsiadła za zaufanie, a Panu dyrektorowi SP 1 za nieustanne pozytywne wsparcie, wszystkich działań kulturalnych.
- Szczegóły
- Joanna Szczesio-Gawrońska
- Odsłony: 2063
Mamy już jesień, nastał październik, w barwach wyrazisty, w wydarzenia obfity, w pomysły na naukę bogaty. Z tych okazji klasy V naszej szkoły z polonistami i wychowawcami udały się do Żelazowej Woli, domu urodzin najsłynniejszego polskiego kompozytora - Fryderyka Chopina. Inspiracją do wyprawy była omawiana lektura dodatkowa - "Nazywam się Fryderyk Chopin" Aleksandry Zgorzelskiej i Józefa Wilkonia. Wyprawa literacka i muzyczna obfitowała w liczne wydarzenia: zwiedzanie dworku i parku, lekcję muzealną o życiu pianisty i jego wybitnych polonezach i mazurkach oraz nietypową lekcję języka polskiego z wyzwaniami, niespodziankami i nagrodami.
Dziś udowodniliśmy, że nauka może cieszyć, dawać satysfakcję i inspirować. Brawo dzielni piątoklasiści!!!
Małgorzata Funkowicz-Krata, Joanna Szczesio-Gawrońska
- Szczegóły
- Elżbieta Bilewicz - Szyrmer
- Odsłony: 1990
Slime making involves a chemical reaction between the slime ingredients being mixed.
You need some glue, pink glitter, food coloring, something containing borax and foam shaving cream. You may use some extra special ingredients like colored sand or styrofoam balls.
And we did it. Amazing selfmade slime.