- Szczegóły
- Katarzyna Kiereś
- Odsłony: 811
Omawiając lekturę „Zaczarowana zagroda”, która od lat cieszy uczniów, wzbogacając ich wiedzę o sympatycznych zwierzętach – pingwinach, wykonaliśmy wiele różnorodnych zadań. Łamigłówki i kodowanie sprawiły nam najwięcej radości, podjęliśmy też takie wyzwania jak porządkowanie nazw niemal 20 gatunków pingwinów w kolejności alfabetycznej.
Skoro zbliżają się ferie, umililiśmy sobie czas zajęciami plastycznymi i kulinarnymi (z pingwinami w roli głównej oczywiście). Pingwinki z jabłek były smaczne i zdrowe, a ponieważ trwa karnawał, doprawiliśmy je odrobiną słodyczy.
Życzymy dobrego czasu, wypełnionego ciekawymi zajęciami i rozwijającymi wyobraźnię zabawami z dużą porcją aktywności na świeżym powietrzu.
Zatem raz jeszcze: Udanych ferii Wszystkim! I po pingwiniemu: Ork, ork, ork!
Klasa II b
- Szczegóły
- Andrzej Różycki
- Odsłony: 765
- Szczegóły
- Justyna Dąbrowska
- Odsłony: 745
18.01. to data urodzin Alana Alexandra Milne'a, pisarza, który stworzył literacką postać rozkosznego Misia o bardzo małym rozumku. Tego dnia dzieci z oddziału 0p1 i 0p2 na zajęciach popołudniowych rozwiązywały zagadki przygotowane przez Panią Asię i Panią Justynę. Doskonaliły percepcję słuchową, motorykę małą jak również koncentrację uwagi. Dzieci obejrzały również bajkę o Kubusiu Puchatku jak i miały możliwość zrobić zdjęcia w Foto Budce. Zapraszamy na krótką relację z tego dnia. Zdjęcia mówią same za siebie.
- Szczegóły
- Edyta Tomasik
- Odsłony: 1030
3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych.
Przedszkolaki z grupy 0a rozmawiały na temat tego kto to jest osoba niepełnosprawna. Na podstawie fragmentu książki M. Krajewskiej "Mój młodszy brat" dzieci poznały rodzaje niepełnosprawności oraz ich przyczyny. Na podstawie ilustracji dzieci dowiedziały się z jakimi barierami spotykają się osoby z różnymi niepełnosprawnościami i w jaki sposób możemy takiej osobie pomóc w przezwyciężaniu tych potrzeb oraz jak należy się zachować w kontakcie z osobą niepełnosprawną, żeby nie sprawić jej przykrości. Na podstawie filmu dzieci poznały podstawowe słowa w języku migowym – dzień dobry, do widzenia, przepraszam, gdzie, ile, nazwy zwierząt itp. Przedszkolaki zamieniały się w osoby niewidome pokonując w parach tor przeszkód - jedna osoba szła z zamkniętymi oczami, druga ją ostrożnie prowadziła. Kalambury ukazało problemy osób niesłyszących, dzieci odgadywały również słowa z ruchu ust. Najwięcej radości i jednocześnie trudności przyniosło ostatnie zadanie – malowanie bez użycia rąk – stopami, ustami. W ten sposób dzieci zamieniły się w osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Takie zajęcia połączone z udziałem w programie filmowych spotkań Edukacji Włączającej On-line pozwalają na poszerzanie świadomości i poziomu wiedzy na temat osób niepełnosprawnych.
- Szczegóły
- Jolanta Ludwisiak
- Odsłony: 1002